Мектепте қашықтықтан оқыту – Қазақстан оқушылары нені білуі керек?

Мектепте қашықтықтан оқыту – нені білу керек?

Заманауи шындық олардың шарттарын белгілейді және бүгінде қашықтықтан оқыту сияқты тұжырымдама ешкімді таң қалдыра алмайды. Егер бірнеше жыл бұрын оқу процесінің бұл түрін негізінен белгілі бір психикалық және физикалық проблемалары бар балалар қолданса, қазір жағдай өзгерді. Бұл, ең алдымен, көптеген адамдардың, соның ішінде мектеп оқушыларының өміріне түзетулер енгізген COVID-19 пандемиясына байланысты.

Мектепте қашықтықтан оқыту – бұл студенттердің, сондай-ақ қашықтықта орналасқан бір немесе бірнеше мұғалімдердің өзара әрекеттесуінің ерекше тәсілі. Жағдайлардың басым көпшілігінде сабақтар бейнебайланыс арқылы өтеді, бірақ бұл бағыт дамыған сайын оқу процесін барынша қызықты және жан-жақты етуге бағытталған қарым-қатынастың жаңа (интерактивті) тәсілдері пайда болады. Мысалы, тақырыптық вебинарлар, конкурстар, викториналар және т.б.

Қашықтықтан оқыту тегін және ұйымдастыру мәселелерінің басым бөлігі белгілі бір мектептің педагогикалық ұжымы мен басшылығының тұлғасында мемлекет мойнына жүктелетінін атап өткен жөн. Өз кезегінде, мектеп оқушыларының ата-аналары қарым-қатынасқа техникалық мүмкіндіктер беруді талап етеді. Сонымен қатар, оқушылардың сабаққа қатысуына, оқу бағдарламасының талаптарын орындауына ата-аналар жауапты. Бұл ретте студенттердің тегін оқулықтарға толық құқығы сақталады және бұл мәселедегі кез келген шектеулер заңсыз деп танылады.

Мектепте қашықтықтан оқытудың қандай артықшылықтары бар?

Қазақстан мұғалімдерінің біліктілігін арттыру орталығы USTAZ https://uplc.kz/ мектептегі қашықтықтан оқытудың стационарлық біліммен салыстырғанда бірқатар маңызды артықшылықтары бар екенін хабарлайды. Иә, мұндай оқу процесі әрбір студентке жарамайды, бірақ егер біз оң аспектілері туралы айтатын болсақ, онда ең алдымен мыналарға назар аудару керек:

  • Оқуды өз қарқыныңызға бейімдеу мүмкіндігі. Студент өзі үшін қолайлы ортада және қай пәнге көбірек уақыт бөлу керектігін, қай жерде көбірек күш жұмсау керектігін және т.б. өзі шешеді. Мектеп ырғағы мен тәртібінің болмауы оқушыға белгілі бір әрекет еркіндігін береді;
  • Мәліметтерге баса назар аудару. Егер классикалық сабақта оқушының мұғалімге қайта бірдеңе қоюға немесе нақтылау сұрақтарын қоюға әрқашан мүмкіндігі болмаса, онда «қашықтағы» сыныпта ол сабақтарды қалағанынша қайталап, сол арқылы білімін бекіте алады. Бұл әсіресе ақпарат құрғақ мәтінде емес, кестелер, слайдтар, презентациялар және басқа да қызықты тәсілдер түрінде ұсынылғанда ыңғайлы;
  • Физикалық және психологиялық стресстің айтарлықтай төмендеуі. Себебі, оқушының ұйқыға, тамақтануға, т.б қосымша уақыттары болады. Бұл ретте тақтаға жауап берудің және стационарлық оқу процесінің құрамдас бөлігі болып табылатын басқа психоэмоционалды күйзелістерді бастан кешірудің қажеті жоқ. Сонымен қатар, дәрігерлер бірауыздан қашықтан оқыту кезінде балалар әлдеқайда аз ауырады, өйткені әлеуметтік байланыстар саны азаяды;
  • Өзін-өзі тәрбиелеу дағдылары. Қашықтықтан оқыту мектеп оқушыларының өз бетінше білім алу қабілетін дамытады, бұл болашақта оларға пайдалы болатыны сөзсіз.

Бұлардан басқа қашықтан оқытудың басқа да артықшылықтары бар, бірақ бұл үдерісте көп нәрсе оқушының көңіл-күйіне ғана емес, ата-ана мен педагогикалық ұжымның дұрыс көзқарасына да байланысты.

Мектепте қашықтықтан оқытудың қандай кемшіліктері бар?

Егер кемшіліктер туралы айтатын болсақ, онда олардың саны соншалықты көп емес, бірақ олар әлі де бар және, ең алдымен, құрдастарымен тірі қарым-қатынастың жоқтығы туралы айтып отырмыз. Әлеуметтік топқа жататындық сезімі жасөспірімдердің дамуындағы ең маңызды құрамдас бөлігі болып табылады, сондықтан сіз қашықтан оқыту әлеміне толығымен еніп кетпеуіңіз керек және өзіңізді құрдастарыңызбен шынайы қарым-қатынастан айыруыңыз керек.

Сонымен қатар, балалардың өмірін гаджетизациялау бар екеніне назар аудару керек. Олар мектептен бос уақыттарын қолдарында смартфондармен немесе компьютер экрандарының артында өткізеді, бұл олардың көруіне кері әсер етеді. Сондай-ақ тірек-қимыл аппараты проблемаларының елеулі қаупі бар, сондықтан күнделікті физикалық белсенділікке ерекше назар аудару керек.

Ақпаратты толық игеруге мүмкіндік бермейтін практиканың ең аз мөлшерін атап өтпеу мүмкін емес. Көптеген зерттеулер балалардың көпшілігі ақпаратты практикалық жаттығулар арқылы жақсы қабылдайтынын дәлелдейді.

Қашықтықтан оқытудың бар кемшіліктеріне қарамастан, дұрыс көзқарас пен процесті ұйымдастыру арқылы студенттер жаңа биіктерді бағындыруға түрткі болатын пайдалы және қажетті ақпаратты барынша меңгере алады.